STAJ ESASLARI

GRAFİK TASARIM PROGRAMI STAJ YERİ ÖZELLİKLERİ

1. Program öğrencileri;

 Aşağıda gösterilen üretim ve tasarım alanlarında staj yapabilirler.

•          Basılı ve Görsel yayın yapan tüm  firmalar- Multimedya (Gazete, Dergi, v.b. yayınevleri) ve televizyon kanalları,

•          Tasarım Stüdyosu olan Tüm  Matbaalar,

•          İllüstrasyon  ve Animasyon Firmaları

•          Fotoğraf-Film Stüdyoları/Video Çekim Şirketleri

•          Grafik Ajansları/ Reklam ve Tanıtım  Şirketleri

•          Fuar –Stant Organizasyon Şirketleri

•          Ambalaj Tasarım ve üretim Sanayi Firmaları

•          Tabela ve Billboard Tasarım ve Reklam Firmaları

•          Dijital Tasarım ve Baskı Firmaları

•          Büyük Kuruluşların Bilgi İşlem Müdürlükleri

•          Özel ve Resmi Kuruluşların Tasarım Birimi de olan Basın ve Halkla İlişkiler Birimlerinde staj yapabilirler.

 

2.  STAJ YAPILACAK İŞYERİ VE KURUMLARDA EDİNİLECEK BİLGİLER.

2.1. Stajın reklam ajansında yapılması halinde

•          Ajansta kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinilmesi.

•          Sunum dosyası ve teklif hazırlığı süreci hakkında bilgi edinilmesi.

•          Reklam verenle yapılan sözleşmeler ve sözleşmelerin hazırlanması hakkında bilgi edinilmesi.

•          Müşteri görüşmeleri ve brief alma süreci hakkında bilgi edinilmesi.

•          Müşteri ilişkileri bölümünce gerçekleştirilen çalışmaların analizi.

•          Yaratıcı bölüm ve yaratıcı bölümünde gerçekleştirilen işler hakkında genel bilgi edinilmesi.

•          Metin yazma uygulamaları hakkında bilgi edinilmesi (gazete, afiş, dergi, katalog vb. )

•          Grafik – resim, tasarım bölümlerinde yapılan işlemler hakkında bilgi edinilmesi.

•          Hizmet alınan kurumlarla ilişkilerin öğrenilmesi (matbaa, reklam şirketi vb.)

•          Hizmet alınan kuruluşlarda yapılan işler hakkında bilgi edinilmesi.

•          Ajansta kullanılan tasarım programlarının öğrenilmesi.

2.2. Stajın basın-yayın veya yayınevlerinde yapılması halinde

•          Yayın kurumunun veya yayınevinin  (kitap, gazete, dergi vb.) kendi reklam faaliyetleri hakkında bilgi edinilmesi.

•          Yayın kurumunun kendi reklamlarının hazırlanma süreci hakkında bilgi edinilmesi (reklam ajansına brif verilmesi, tasarım planlama, bütçe vb)

•          Yayına hazırlık formu hazırlanmasının öğrenilmesi.

•          Reklam veren ve reklam ajansı ile yapılan görüşmeler hakkında bilgi edinilmesi.

•          Reklam veren ve reklam ajansı ile yapılan sözleşmelerin hazırlanmasının öğrenilmesi.

•          Fiyat teklifi hazırlanmasının öğrenilmesi.

•          Tasarım sunma hakkında bilgi edinilmesi.

•          Kurumda kullanılan tasarım programlarının öğrenilmesi.

2.3. Stajın matbaada yapılması halinde

•          Baskı öncesi hazırlık hakkında bilgi edinilmesi.

•          Baskı sonrası yapılması gereken iş ve işlemler hakkında bilgi edinilmesi.

•          Matbaada kullanılan baskı makineleri hakkında bilgi edinilmesi.

2.4. Stajın fotoğrafçıda yapılması halinde

•          Fotoğrafçıda kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinilmesi.

•          Fotoğraf çekimi hakkında bilgi edinilmesi.

•          Dijital baskı hakkında genel bilgi öğrenilmesi. (Kullanılan malzemeler ve baskı aşaması)

Son Güncelleme Tarihi: 17 Ağustos 2019, Cumartesi