STAJ ESASLARI
GRAFİK TASARIM PROGRAMI STAJ YERİ ÖZELLİKLERİ
1. Program öğrencileri;
Aşağıda gösterilen üretim ve tasarım alanlarında staj yapabilirler.
• Basılı ve Görsel yayın yapan tüm firmalar- Multimedya (Gazete, Dergi, v.b. yayınevleri) ve televizyon kanalları,
• Tasarım Stüdyosu olan Tüm Matbaalar,
• İllüstrasyon ve Animasyon Firmaları
• Fotoğraf-Film Stüdyoları/Video Çekim Şirketleri
• Grafik Ajansları/ Reklam ve Tanıtım Şirketleri
• Fuar –Stant Organizasyon Şirketleri
• Ambalaj Tasarım ve üretim Sanayi Firmaları
• Tabela ve Billboard Tasarım ve Reklam Firmaları
• Dijital Tasarım ve Baskı Firmaları
• Büyük Kuruluşların Bilgi İşlem Müdürlükleri
• Özel ve Resmi Kuruluşların Tasarım Birimi de olan Basın ve Halkla İlişkiler Birimlerinde staj yapabilirler.
2. STAJ YAPILACAK İŞYERİ VE KURUMLARDA EDİNİLECEK BİLGİLER.
2.1. Stajın reklam ajansında yapılması halinde
• Ajansta kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinilmesi.
• Sunum dosyası ve teklif hazırlığı süreci hakkında bilgi edinilmesi.
• Reklam verenle yapılan sözleşmeler ve sözleşmelerin hazırlanması hakkında bilgi edinilmesi.
• Müşteri görüşmeleri ve brief alma süreci hakkında bilgi edinilmesi.
• Müşteri ilişkileri bölümünce gerçekleştirilen çalışmaların analizi.
• Yaratıcı bölüm ve yaratıcı bölümünde gerçekleştirilen işler hakkında genel bilgi edinilmesi.
• Metin yazma uygulamaları hakkında bilgi edinilmesi (gazete, afiş, dergi, katalog vb. )
• Grafik – resim, tasarım bölümlerinde yapılan işlemler hakkında bilgi edinilmesi.
• Hizmet alınan kurumlarla ilişkilerin öğrenilmesi (matbaa, reklam şirketi vb.)
• Hizmet alınan kuruluşlarda yapılan işler hakkında bilgi edinilmesi.
• Ajansta kullanılan tasarım programlarının öğrenilmesi.
2.2. Stajın basın-yayın veya yayınevlerinde yapılması halinde
• Yayın kurumunun veya yayınevinin (kitap, gazete, dergi vb.) kendi reklam faaliyetleri hakkında bilgi edinilmesi.
• Yayın kurumunun kendi reklamlarının hazırlanma süreci hakkında bilgi edinilmesi (reklam ajansına brif verilmesi, tasarım planlama, bütçe vb)
• Yayına hazırlık formu hazırlanmasının öğrenilmesi.
• Reklam veren ve reklam ajansı ile yapılan görüşmeler hakkında bilgi edinilmesi.
• Reklam veren ve reklam ajansı ile yapılan sözleşmelerin hazırlanmasının öğrenilmesi.
• Fiyat teklifi hazırlanmasının öğrenilmesi.
• Tasarım sunma hakkında bilgi edinilmesi.
• Kurumda kullanılan tasarım programlarının öğrenilmesi.
2.3. Stajın matbaada yapılması halinde
• Baskı öncesi hazırlık hakkında bilgi edinilmesi.
• Baskı sonrası yapılması gereken iş ve işlemler hakkında bilgi edinilmesi.
• Matbaada kullanılan baskı makineleri hakkında bilgi edinilmesi.
2.4. Stajın fotoğrafçıda yapılması halinde
• Fotoğrafçıda kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinilmesi.
• Fotoğraf çekimi hakkında bilgi edinilmesi.
• Dijital baskı hakkında genel bilgi öğrenilmesi. (Kullanılan malzemeler ve baskı aşaması)